onsdag 31 augusti 2011

Too faced Exotic Color eye shadow Magic Mushroom

Nu har jag testat ögonskuggan som jag fick hem från Too Faced. Den Exotic Color Intense Eye Shadow single som jag fick var i färgen Magic Mushroom som jag skulle beskriva som en ljust beige/brun skimmrande ögonskugga med rosa underton.  

På bilden ovan så använde jag Too Faced Shadow Insurance i Lemon drop som primer,  Magic Mushroom över hela ögonlocket och i ytter ögonvrån så har jag använt en lite mörkare brun skimmrande skugga i färgen Full frontal från Too Faced Liquif-Eye Shadow collection.

Min åsikt: Det här är verkligen en supersnygg basögonskugga som är lätt att matcha med mina andra ögonskuggor. Den sitter bra och ger en fin färg. Kommer att användas flitigt och jag grymt sugen på att köpa den här skuggan i fler färger.

Too Faced Exotic Color Intense Eye Shadow single finns i 12 nya färger och kostar 195 kr. Finnas att köpa hos Eleven.se, Matas och NELLY.COM.
Från och med september finns Too Faced även på NK i Göteborg. 


Now I have tried the eye shadow I got from Too Faced. My Exotic Color intense Eye Shadow single were in the color Magic Mushroom. A color that I would best describe as a neutral beige/browns shimmer eye shadow with a note of pink.

In the picture I'm using Too Faced Shadow Insurance i Lemon drop as a primer, Magic Mushroom on the entire lid and a little darker shimmery brown shadow in the color Full frontal from Too Faced Liquif-Eye Shadow collection.

My opinion: This is a really nice basic eye shadow that is easy to match with my other eye shadows. It stays on great and it gives a nice deeply pigmented color. I'm sure that I will be using this often and I really like to buy this shadow in some of the other colors as well.

Too Faced Exotic Color Intense Eye Shadow single comes in 12 new satin colors this fall.

 
Follow Kashayas blogg

28 kommentarer:

  1. roligt att du blev nöjd med ögonskuggan :)

    SvaraRadera
  2. sv: tackar :D!

    åh ja gillar bruna ögonskuggor och gärna glittriga man kan göra så snygga saker av de :)

    har du någon favorit parfym?

    SvaraRadera
  3. sv: tack :) So far so good, att skriva en bok har alltid varit min dröm :)

    SvaraRadera
  4. Ja det är svårt? :(
    Jag får inte tag på mina.
    Tidningsbudschefen jobbar inte kvar och går inte att få tag på.
    Marknadsundersökningsföretaget jag jobbade på i över ett år, tills det konkursade, så finns inga efterlämningar kvar.. :(

    SvaraRadera
  5. sv: kul att du är med och tävlar i dagens blogg :) du får gärna gilla gärna inlägget på bloglovin för att öka din chans att vinna :D <3 har du redan gillat så behöver du såklart inte göra det igen ;)

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket! Hoppas din dag blev bra med :-)

    SvaraRadera
  7. Jo det är det.. man kan ju kolla facebook osv.. nuförtiden.. men inet det roligaste att leta upp en chef som fuskat med skatter osv..

    Allt bra annars idag? :)

    SvaraRadera
  8. sv: hm jadu mina favoriter är christina aguilera ( den ena av dom), en naomi cambell, åh replay de är la mina största favoriter :)

    SvaraRadera
  9. sV: åh najs de :D! ja får aldrig parfymer i julkapp å så min mor tycker deä r slöseri med pengar förstår inte hur hon kan tycka de :P

    SvaraRadera
  10. Tack det var snällt sagt, det känns bra :-)

    SvaraRadera
  11. I'm not fantastic at doing my eyes (using eye shadow) but I so know its all in the product *& the user of course* :) :) I might have to give it a try!

    Anna xo

    http://lifesshinyprettythings.blogspot.com/

    SvaraRadera
  12. jo det får vi verkligen hoppas. :) men skit samma i det nu, vad gör du? :) kramar

    SvaraRadera
  13. Hoppas att allt är bra idag:) och gillar verkligen din blogg(:

    SvaraRadera
  14. Love your blog!

    Follow me if you like my blog and let me know it!
    I'll follow you back. :)
    zizi
    www.zizibloom.blogspot.com

    SvaraRadera
  15. Okeej, jag har dock ingen aning vad nått av jobben är :) men du kanske kan förklara ? :)

    SvaraRadera
  16. Tack för din kommentar, det värmer :)

    SvaraRadera
  17. svar: Ja det var underbart verkligen!

    SvaraRadera
  18. Tycker den ögonskuggan var riktigt fin :)
    härlig färg :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails