tisdag 23 augusti 2011

Humboldt box café




När vi var i Berlin så besökte vi Humboldt Box där de hade en liten utställning om utgrävningen de höll på med utanför och varför den gjordes. Om jag förstod det hela rätt så är det tydligen så att Berlin slott byggas upp på nytt. Man hade en tävling och det var en fransk arkitekt som vann och som nu kommer att få bygga det nya Berlin slott.

Utställningen var i alla fall rätt trevlig och längst upp i huset så hade det ett mysig litet café med fin utsikt och supersmarrigt fika. Vi testade en Appfelstrudel.


When we were in Berlin vi visited the Humboldt Box where they had a small exhibit about Humboldt, the excavation and Berlin Castle. If I understand correctly they are going to rebuild the Berlin Castle. They have had a contest to decide witch architect would get to build the new Berlin Castle and the winner is a French architect. 

The exhibit was nice and they had a lovely cafe on the top floor of the building. The view was great and so was the Appfelstrudel that we tried.

Follow Kashayas blogg

24 kommentarer:

  1. Hej :D Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om det blev du eller anmäl dig till den nya omgången! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter spännande!
    Vilken härlig utsikt :D

    SvaraRadera
  3. Kaffet ser jätte gott ut..Ja min prins är så söt i sin skolväska.Ha en skön sen eftermiddag.kram

    SvaraRadera
  4. ta och se det, de äger!

    SvaraRadera
  5. Your coffee looks so good!! Happy Tuesday hun xx

    SvaraRadera
  6. j visst är den :D älskar den :D gillar bra priser också :D

    SvaraRadera
  7. Åh vad mysigt det såg ut.

    svar: tack för tipset!! :)

    SvaraRadera
  8. Svar:
    Tack! ^^
    Ja tack det hoppas jag med eftersom jag har varken ork eller tid att vara sjuk just nu :P

    SvaraRadera
  9. Va kul att du är med och tävlar! :D Jag hör av mig när det är avgjort! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Wow, looks really nice! I 'lived' there two months ago, just one week. It was really close from the place where you was standing!
    x

    SvaraRadera
  11. nu är dagens blogg avsolutad! kolla om det var du som vann och anmäl dig igen här:
    http://hannalovisasol.blogg.se/2011/august/dagens-blogg-238.html#comment

    SvaraRadera
  12. mycket bra bok, spring och köp :)

    SvaraRadera
  13. Great pictures!

    Eternally yours,
    Stephanie

    SvaraRadera
  14. lät trevligt :)
    /neafoshoo

    SvaraRadera
  15. Ah ytterligare en shoelover att läga till på BL ;). Härligt!!

    SvaraRadera
  16. Ironisk att en fransk ska bygga en slott i Tyskland! :P

    SvaraRadera
  17. nice to see the photos!
    that coffee looks delicious

    New outfit post - We are golden
    www.mirfashion.blogspot.com

    SvaraRadera
  18. Följer dig nu säg till när du följ tbx! :)

    SvaraRadera
  19. Nu har jag beställt sen nya Gossip Girl också, så snart har jag ännu mer att titta på:)

    Tack, nej tyvärr mår jag inte bättre nu ikväll, men jag ska inte klaga ändå.

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails