fredag 26 augusti 2011

Bokrecension: Guccikrigen



Titel: Guccikrigen : hur jag överlevde mord och intriger i världens största modehus

 Original title: Gucci wars: How I Survived Murder and Intrigue at the Heart of the World's biggest Fashion House

Sidor: 272 (pocketutgåvan)


Handling:
Bakom det glamorösa namnet Gucci döljer sig en familj med en historia av svek, avundsjuka och till och med mord. Nu avslöjar Jenny Gucci, en före detta "Guccifru", hur det var att leva i en av världens mäktigaste familjer. 


Min åsikt:
Det är alltid svårt att bedömma böcker som handlar om andras liv. Man kan ju inte direkt betygsätta någon annans liv men boken är rätt intressant. Jenny Gucci känns som en fascinerande människa även om jag inte alltid förstår hennes handlande. Spännande att få en blick bakom kulisserna i ett stort modeföretag och i hennes före detta makes ondska när hon vill skiljas. Måste dock erkänna att boken inte var lika bra som jag hoppats.


Kan köpas för 42 kr här.
Story:The Gucci name is synonymous with glamour and opulence but behind the luxury brand lies a family with a history of betrayal, jealousy and even murder. In this astounding book, Jenny Gucci, a one-time 'Gucci wife', reveals what it was like to live in the dangerous world of what was once one of the most powerful families on the planet.

My Opinion
It's always hard to have an opinion of a book that tells someone else's  life story. You can't really grade someone else's life but I think that this book is somewhat interesting. Jenny Gucci seems like a fascinating person even if I sometimes have a little problem understanding her actions and decisions. It's interesting to get a look behind the scenes at a big fashion house and a look at her ex-husbands mean behaviour when she decides to leave him. Nevertheless I have to admit that this book aren't as good as I had hoped that it should be.

Follow Kashayas blogg

20 kommentarer:

  1. Svar:
    Haha ja det är den verkligen! Riktigt klockrent också ^^ hihi..

    SvaraRadera
  2. Ja de vore kul i min tråkiga vardag :)

    trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Awesome!
    Will have to pick this one up!

    xoxox,
    CC

    SvaraRadera
  4. Hmm, tror faktiskt jag har den här hemma :)

    SvaraRadera
  5. Ja de har jag haft :) har du några planer för helgen?

    SvaraRadera
  6. Jätte härlig blogg har du:D:D

    SvaraRadera
  7. nej det kan ajg hålla med om. :) vad gör du då? :)

    SvaraRadera
  8. Hej :D Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om det blev du eller anmäl dig till den nya omgången! :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. sv: jaa, det är jättestor! hehe :D

    SvaraRadera
  10. Den har jag också varit sugen på att läsa! Tråkigt att den inte var så bra som du trodde att den skulle vara. :/

    SvaraRadera
  11. Den skulle jag vilja läsa :)

    SvaraRadera
  12. jå riktigt snygga saker ;)

    SvaraRadera
  13. Förlåt men jag måste verkligen visa dig det här!
    http://xtio.nu/2011/august/sa-sjukt-javla-roligt.html
    DU KOMMER DÖ AV GARV!
    [Händelse: GOTLAND, DONNERGYMNASIET]

    SvaraRadera
  14. Hej, jag har dagensblogg just nu och det vore kul om du anmälde dig! :)

    SvaraRadera
  15. Nej, finns ju inte så mycket att göra åt det :) Men skrev så bara för att jag fick en konstig kommentar om att tjejer som har rosa inte utvecklas och blir egna människor :p

    SvaraRadera
  16. Sv: Ja det var himla kul! :)

    Kul med bokrecension!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails