tisdag 30 augusti 2011

Bokrecension: Diamanter är för evigt

Titel: Diamanter är för evigt
Original title: Chasing Harry Winston
Författare: Lauren Weisberger
Sidor: 384 (pocketutgåvan)

Handling:
I New York är tre kvinnor runt trettio bästa vänner: Leigh - en bokförläggare med en besvärlig stjärnförfattare på halsen och den perfekta pojkvännen, Adriana - vacker och omsvärmad jetsettjej med dyra vanor och brasilianskt ursprung, och Emmy - nyligen dumpad av en hopplös pojkvän men med nytt restaurangjobb där hon får besöka främmande länder.

Leigh och Adriana slår vad med Emmy; det kommande året ska hon ha ett one night stand på varje ny kontinent hon besöker. Adrianas motlöfte blir att hon ska ha ett monogamt och seriöst förhållande innan året är slut, men Leigh slipper löften - hon lever ju redan det perfekta livet. Men innan året är slut kan flera roller ha kastats om.


Min åsikt:
Den här boken gillar jag! Chic-lit när den är som bäst. Helt i stil med Djävulen bär Prada. Underhållande och stundvis riktigt, riktigt rolig. Fyndiga kapitel namn. Gillar du Chic-lit så läs den här!


Köp den för 44 kr här. 

Story:
How far would you go to change your life in a year? Emmy finds herself single for the first time in years. She vows to find a man on every continent for some pure no-strings-attached fun. Adriana is stunning and can have any man she desires.Yet she wants an eligible bachelor who'll slip a five-carat Harry Winston diamond on her finger. Leigh has a doting boyfriend that most girls would kill for. But when literary bad boy Jesse Chapman asks to work with her, she just can't refuse. Knocking back raspberry mojitos one night, the three friends make a pact - to change one thing in their lives by the end of the year. Game On.

My opinion:
I really liked this book! Chic-lit at its best. As good as The Devil wears Prada. Entertaining and sometimes very funny book. I love the funny names of the chapters. If you like chic-lit then you should definitely read this! 
Follow Kashayas blogg

16 kommentarer:

  1. den låter riktigt härlig :)

    SvaraRadera
  2. Den kanske man skulle läsa då :)
    Här kan du läsa vad Hush Hush handlar om, jag är helt fast :) http://www.bokus.com/bok/9781847386960/hush-hush/

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja det funkar bra just nu men det kan ändras det har det gjort förr :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Jag hade åldersnoja redan när jag fyllde 20 haha:P Vill inte bli gammal, därför håller jag mig kvar vid att vara barn:P

    kram

    SvaraRadera
  5. Bättre sent än aldrig, nu är dagens blogg vinnare vald :)
    gå in och kolla om det var just du som vann

    SvaraRadera
  6. Hej :D Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om det blev du eller anmäl dig till den nya omgången! :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. i think im gonna buy this book 2!

    New outfit post - Lace dress
    www.mirfashion.blogspot.com

    SvaraRadera
  8. Skulle visst inte dit för en senare, jag och tider ojojoj. Haha

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej, just nu har jag veckans blogg tävling hos mig. Vore kul om du anmäler dig ;)

    Här kan du anmäla dig: http://guevacci.se/2011/august/bli-veckans-blogg.html#comment

    SvaraRadera
  10. sv: de lät duktigt :P

    ne ja har typo lagat mat å sett på film :P

    SvaraRadera
  11. Love this book!

    xoxox,
    CC

    P.S. Yes my giveaway is open to international readers :)

    SvaraRadera
  12. Va kul att du är med och tävlar! :D Jag hör av mig när det är avgjort! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  13. Jaa förskyldningar är aldrig kul, så tack så mkt :) ska försöka krya på mig så gott jag kan :) jaså, okeey! jag är bara 16 år :) jobbar du nu eller pluggar du?

    SvaraRadera
  14. Du har en jätte bra blogg:D

    SvaraRadera
  15. Sounds great! I really loved The Devil Wears Prada.
    x

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails