fredag 8 juli 2011

Weleda Birch Body Scrub



Nu har jag testat Birken Dusch-Peeling/Birch Body Scrub från Weleda och tänkte att ni skulle få en recension av produkten.

Om produkten: 
Weleda Birch Body Scrub är en kombinerad duschkräm och peeling med vaxpärlor av bivax och karnaubavax.

Min åsikt: 
Inte den bästa body scrub jag testat dock helt ok. Den rivs inte vilket är bra. Jag har svårt för doften på denna, påminner om doften på någon Dr Hauschka produkt jag testat och som jag också hade svårt för doften hos. Jag kommer nog inte att köpa denna i framtiden.

 Weleda är ett naturligt hudvårdsmärke och priset på denna är human så är du ute efter en naturlig body scrub till ett ok pris så då tycker jag att denna är värd att testa även om det som sagt inte är den bästa body scrub som jag provat. Du kanske gillar den?

Innehåll:
Vatten, sockertensid, sesamolja, alkohol, tvättaktiva aminosyror, bivax, karnaubavax, ricinolja, aprikoskärnolja, glycerin, äkta eteriska oljor, carragen, björklövsextrakt, stickmyrtenextrakt, rosmarinextrakt, xanthan, mjölksyra
Ingredientserna tagna frå denna sida: http://www.weleda.se

Köp den här för 135:-.


Now I have tried the Weleda Birch Body Scrub and was thinking that it is time to give you a review of it. 

About the product:
 Weleda Birch Body Scrub is a combined shower cream and body scrub that contains peeling pearls of bee wax and carnauba wax.

My opinion: 
 This is far from the best body scrub I've tried but it's ok. It doesn't scratch the skin which is a good thing. I have some what of a problem with the scent on this body scrub. It reminds me of the scent on a Dr Hauschka product that I've tried, didn't like the scent on that one either. I don't think I will be buying this in the future.

Weleda is a natural brand and the price on this body scrub is very human so if you are after a natural body scrub at a nice price then this might be worth a try even though I've tried better body you might like it.

Ingredients (INCI):
Water (Aqua), Coco-Glucoside, Sesamum Indicum (Sesame) Seed Oil, Alcohol, Disodium Cocoyl Glutamate, Beeswax, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Hydrogenated Castor Oil, Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil, Glycerin,
Fragrance*, Chondrus Crispus (Carrageenan), Betula Alba Leaf Extract, Ruscus Aculeatus Root Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary)
Leaf Extract, Xanthan Gum, Lactic Acid, Limonene*, Linalool*, Citral*

* from natural essential oils

Ingredients courtesy of : http://www.weleda.se 

 




Follow Kashayas blogg








10 kommentarer:

  1. Nej det förstår jag inte heller...

    SvaraRadera
  2. sv; Superkul att du är med och tävlar i dagens blogg,:D gilla gärna inlägget på bloglovin för att öka din chans att vinna :) :)

    SvaraRadera
  3. vad skönt med scrub :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig om den faktiskt ;P

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket! Dt gick sådär med sprutan,det var ingen hit kan jag säga. Arg som ett bi blev hon den lilla :P

    SvaraRadera
  6. Ja en riktig liten busunge börjar han bli,hehe;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails