måndag 13 juni 2011

Grand Slam UK by OPI swatches del 1


  2 layers of Your Royal shine-ness + OPI natural nail base coat & FACE Stockholm Intense top coat on both pictures above

Your Royal shine-ness + servin up sparkle
Klicka på bilderna för att se dem större/double click the pictures for larger versions

Your Royal Shine-ness från OPI är superblank och därför rätt svår att fotografera. Jag är dock helt kär i den här superblanka lite glittriga silverfärgen och det här lacket kommer absolut användas fler gånger. Jag har använt två lager av lacket för att få det riktigt täckande, det fungerar dock rätt bra även med bara ett lager. Lacket höll bättre än något annat lack jag testat efter en vecka såg det ut precis så som när jag precis målat det, då hade jag dock hunnit tröttna på färgen för den här gången och tog bort det så jag vet faktiskt inte hur länge det skulle ha suttit om jag inte tagit bort det?

Servin up sparkle (också från OPI)är ett genomskinligt lack med glitter i. När man använder det i kombination med Your Royal shine-ness så blev det lite mer party över det hela. Tyvärr så var det lite svårt att få bort de stora glitter flagorna i Servin up sparkle när det var dags att ta bort lacket. Min NailTwist tog inte alls, resten av lacket lossnade men de stora glittren satt kvar. Försvann dock rätt lätt när jag testade en annan remover. 

De här två lacken säljs i ett kit om två och det rekommenderade priset är 250 kr. Kommer att finnas i butk från och med mitten av juli.
Kommer absolut att använda Your Royal Shin-ness igen men jag tycker faktiskt det är finare ensamt än i kombination med Servin up sparkle.

Här kan ni läsa min recension av Grape... set... match... och Servin up sparkle från Grand Slam UK by Serena Williams for OPI.  

Your Royal Shine-ness from OPI is a ultra blank nail polish and therefor a little bit hard to photograph well. I fell in love with this super shiny silver nail polish with some shimmer in it. I used to layers of it to get a really nice coverage but it would work to only paint one layer. This nail polish looked the same as when I just painted it on after a whole week, no flaking of any kind. I actually removed it cause I had gotten tired of it for this time so I don't know how long it would have stayed on if I hadn't gotten tired of it?

Servin up Sparkle (also from OPI) is a clear nail polish with glitters in it. When used in combination with Your Royal Shine-ness you get some really great party nails. Unfortunately Servin up Sparkle was a little bit hard to get off. The nail polish it self was no problem to get off but the big glitter flakes stayed on, my NaillTwist couldn't get them off. When I tried a different remover it got off just fine though.

The two polishes will be sold in a kit with both polishes in it and will be available in stores from the middle of July.

I will absolutely use Your Royal Shine-ness again but I actually like it better alone than in combination with Servin up sparkle.

Here you can read my review of Grape... set... match... och Servin up sparkle from Grand Slam UK by Serena Williams for OPI . 

18 kommentarer:

  1. Snyggt! Gillar deras lack :)

    SvaraRadera
  2. Snygg nagellacks färg! =)

    (Svar: Jag får inte ha saker på väggarna eftersom jag bor i en hyreslägenhet och de vill inte att jag ska ha något på väggarna! :P)

    SvaraRadera
  3. svar; tack desamma :)
    hade du en bra helg?

    SvaraRadera
  4. tack så mycket :) det hoppas jag med :)

    SvaraRadera
  5. den var riktigt snygg :)

    SvaraRadera
  6. ingen aning :o han skulle intervjua några andra med så det dröjer säker någon vecka :(

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du får en fortsatt trevlig eftermiddag! =)

    SvaraRadera
  8. sv: Härligt :D det är toppen!

    SvaraRadera
  9. ja den är verkligen underbar! :)

    SvaraRadera
  10. oh i love it looks great!

    http://kc-citystyle.blogspot.com/

    SvaraRadera
  11. Ser riktigt läckert ut! Det första påminner om min favorit från max factor - angel nails. ^^

    *svar* ja visst var det läcker färg ^^

    SvaraRadera
  12. Love the color! I agree, it looks great on it's own without the sparkle, but the sparkle is probably nice if you want a bit more glamour for a party.

    SvaraRadera
  13. gorgeous mani! I love the silver polish! I'm wearing a similar shade now but by Color Club!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails