tisdag 31 maj 2011

Recension: Fiberwig LX d.j.v beautenizer

 Utan mascara / Without mascara
 Med Fiberwig LX d.j.v beautenizer /with Fiberwig LX d.j.v beautenizer

Sminkad med Fiberwig LX d.j.v beautenizer/ Full makeup with Fiberwig LX d.j.v beautenizer

Nu har jag testat Fiberwig LX d.j.v beautenizer mascaran ett tag och tänkte ge er en recension och visa resultatet.

Om produkten: Det här är det japanska märket Imjus lyxversion av Fiberwig mascaran. Den ska ge lång fransar utan att klumpa och gå att tvätta bort med endast varmt vatten.

Min åsikt: Med den här mascaran kan du verkligen få riktigt långa fransar om du vill det. Den klumpar inte och den flagnar inte så du slipper "pandaögon" till och med om du som jag inte kan låta bli att gnugga dig i ögonen. Innan man lärt sig knepet för att använda den här mascaran finns det dock en tendens till lite spindelbens effekt villket kanske syns på vissa av bilderna ovan?

För mig gick det utmärkt att tvätta bort denna med endast varmt vatten däremot så tar inte min makeup remover alls på den.

+ Ger långa fina fransar utan att klumpa och smula
- Jag saknar tyvärr lite volymeffekt hos denna mascara

Finns att köpa hos Kicks för 229 kr.

Now I've tried the Fiberwig LX d.j.v beautenizer mascara for a while and thought I give you a review and show you some pictures of the result. 

About the product: Fiberwig LX d.j.v beautenizer mascara is the Japanese brand Imjus luxury version of their Fiberwig mascara. It is suppose to give you long and separated lashes and you are suppose to be able to wash it off with just warm water. 

My opinion: You can surely get long lashes with this mascara if you like that. It doesn't flake and it separates the lashes. Even if you like me have a tendency to rub your eyes you don't look like a panda bear when you use this mascara but before you get a hang on how to use it their is a tendency to get "spider leg" looking lashes like you might be able to see in some of the pictures?

It worked very well for me to wash it off with only warm water. My makeup remover on the other hand doesn't work at all on this mascara.

+ Gives long and separated lashes and doesn't flake
- I'm missing a bit of volume from this mascara

32 kommentarer:

  1. Ja det är så skoj att shoppa..Skoj att se sminka bilder..kram

    SvaraRadera
  2. tack! det tycker jag med ^^

    SvaraRadera
  3. Den kanske man ska testa någon gång :) Det är svårt att hitta mascara!

    SvaraRadera
  4. oj vilken skillnad det blev :o shit, vad snygg du blev med smink! :)

    SvaraRadera
  5. Inte konstigt du missat honom, du var runt nyfödd, några år när han var som mest poppis :-)

    SvaraRadera
  6. vinnarna av dagens blogg uppe på bloggen nu, checka in och kolla ifall det blev du :)

    SvaraRadera
  7. *Svar:* Då tycker jag du ska göra det, haha! Den är jättebra. :D

    SvaraRadera
  8. Sv: Ja speciellt på våren/sommaren :)

    Älskar den här mascaran! Synd bara att den är så dyr, min kommer ta slut snart.

    SvaraRadera
  9. Blir nog långa men ser inte så tjockia och fylliga ut. Vilken är din favorit mascara?

    Puss

    SvaraRadera
  10. SVAR: jag tror mer på sälja via tradera, om man inte har en superstor blogg liksom :)

    SvaraRadera
  11. sv: super kul att du är med i dagens blogg :) meddelar när vinnaren är uppe, lycka till! :) Allt bra?
    kram

    SvaraRadera
  12. jag har hittat en kanon bra mascara som ger mig långa, :)

    SvaraRadera
  13. Vinnaren av dagens blogg är nu dragen, kika in och se om det blev du och var gärna med i den nya omgången! :) (kom ihåg att du får vara med igen även om du vunnit)
    Hoppas du haft en bra måndag! Sov gott :)
    kram

    SvaraRadera
  14. Vilken skillnad det blir med mascara alltså

    SvaraRadera
  15. great!
    http://it-blogirls.blogspot.com

    SvaraRadera
  16. svar: ja, det är det :) japp, ska spendera långhelgen mad pojkvännen, jobba, kalas :D själv då? :)

    hoppas jag med!

    SvaraRadera
  17. Tack, det hoppas jag med :) Jag tycker den är kul iaf! ;)
    Mascaran verkar bra, funderar på att testa. Fast vill nog ha tjockare än längre.. :P

    SvaraRadera
  18. what a difference love the eye shadow colors!

    http://kc-citystyle.blogspot.com/

    SvaraRadera
  19. Idag blir det lite plugg sen ska jag träffa en polare. Hur går det med arbetet då? :)

    SvaraRadera
  20. Thats a really good mascara! And the color of your eyes is pretty too.. Nice blog so I'm following u now! Maybe you can come visit my page soon, I'd appreciate it so much :-)

    Hugs from NYC!
    –Lorena
    TravelDesignery.com
    .

    SvaraRadera
  21. Jag köpte den - men gillade den inte. Min favorit är och förblir loreal telescopic. Fantastiskt resultat varje dag.

    SvaraRadera
  22. Låter och ser bra ut :)

    SvaraRadera
  23. Verkar vara en schysst mascara!

    SvaraRadera
  24. Tack ja dom hade galet snygga saker =) Hoppas allt bra med dig!
    Sv: nja det är sådär med mig, men det blir bättre Kramar

    SvaraRadera
  25. svar: kul att du ville vara med i dagens blogg en vinnare är nu utsedd gå in och se om de var du:) om de inte var de så passa på att anmäla dig till morgondagens tävling och ha en chans till:)
    Ett tips är att lägga till mig på bloglovin eller bloggkeen så ser du direkt när det kommer upp nya tävlingar:)
    Om du säger till när du lagt till mig så lägger jag till dig med:)
    kram

    SvaraRadera
  26. you have really pretty eyes, with or without mascara!

    SvaraRadera
  27. Fiberwig är min favoritmascara! Så behändligt att bara kunna tvätta av den med ljummet vatten. Jag köper min via eBay och sist betalade jag ca 120:- för den =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails