tisdag 29 mars 2011

Recension: elf 32 palett


 Översta två raderna utan primer/ top two rows without primer
 Nedersta två raderna utan primer/ lower two rows without primer
 Nedersta två raderna med Make up store primer/ lower two rows with primer from Make up store.


Fick denna med på köpt när jag beställde från elf och nu har jag provat den lite. Just denna med dessa färgkombinationer verkar inte längre finnas men det finns två andra 32 paletetter här.

Om produkten/ About the product:
32 skuggor i färger som går att kombinera på många olika sätt.
32 shadows that can be combined in many different ways.
Pris/price: 93.69 kr/ $5 now ($10) at elf.com
Min åsikt/My opinion:
Några av skuggorna innehåller tyvärr väldigt lite pigment. Hur mycket pigment skuggorna innehåller varierar rätt mycket mellan de olika färgerna. Med primer under blir skuggorna helt ok. Har använt denna palett i min gröna make på de två sista bilderna (med primer under). Helt ok budget palett om du använder primer under.

Some of these shadows lack in pigment but that differs very much between the colours. With a primer underneath these shadows is ok. I have used shadows from this palette to do my green makeup in the last two pictures. This palett is a ok budget palette if you use a primer.

18 kommentarer:

  1. Synd att det var lite dåligt med pigment i skuggorna!

    Oj, fem år för er då!

    SvaraRadera
  2. Alla utom de bruna och beigea ser fina ut :)

    SvaraRadera
  3. SV: vad roligt att du är med och tävlar om att bli dagens blogg :D

    SvaraRadera
  4. Den nya designen kommer upp idag!

    Åh jag har funderat på att köpa en preemer, och nu blev jag väldigt sugen! =)

    SvaraRadera
  5. Allt bra idag?=)

    Väldigt bra färgskala du har där ;)

    SvaraRadera
  6. Åh tack så mycket =D Ja jag får nog ta och köpa en då! Jag väntar på en beställning med annat från elf =)

    SvaraRadera
  7. Jaså? Här snöade det förut, men det gick över i regn.. Hellre snö än regn! :D
    Jo allt bra :)

    SvaraRadera
  8. Ja! Jag har inte testat det än, men hoppas att det är bra! Räknar inte med superkvalitet men =)

    SvaraRadera
  9. Ny tävling i bloggen! Kanske något för dig? :)

    http://linneaasjostrom.blogg.se/2011/march/tavling-vinn-klockor-fran-ovanligaklockors.html#comment

    SvaraRadera
  10. Är så dålig på att sminka mig att det är helt otroligt, glömmer från en gång till en annan vad jag gillade sist ;-d Bra med tips från andra som kan då kan jag tycka, tack tack :-D

    SvaraRadera
  11. Elf handlar jag med ifrån, de är väldigt billiga :-)

    SvaraRadera
  12. Hejsan! det va inte igår! :O känns som om det var ett år sedan sist..xD allt bra?

    SvaraRadera
  13. Hej hej! Nu är tävlingen avslutad [ Vinn 400,- ].
    Det var jätte jätteskoj att du var med.

    Kolla om du vann eller inte !


    btw: Jag tänkte köra en till sån tävling där man vinner 1000,- istället,
    men först måste jag sammla dem pengarna och det dröjer ca 2 månader eller mer..


    *Ha en bra dag*

    SvaraRadera
  14. sv: tack, vad söt du är!
    Det är lite illa som igår, men jag försöker få i mig så mycket mat som det går. Så lite mat i magen har jag, även fast det var över en halv timma att äta upp (y)

    SvaraRadera
  15. Pluggar du bara eller jobbar du med? Snyggt sminkat!!!

    SvaraRadera
  16. hehe tackar sötnos! :D
    jo det är helt ok med mig. :) göres?

    SvaraRadera
  17. hehe jo det är en del att göra..xD men nu har jag inget att göra förrän kl 21. funderar på att dra ner till Marielle och blogga lite med henne. :) det är så mysigt att ha bloggkvällar med henne..xD

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails