söndag 2 januari 2011

Recension av Johnny Cash Självbiografin

"Om mitt liv har något att säga någon, så är det här jag säger det."

- Johnny Cash

Handling: "Här avslöjar Johnny Cash sanningen om höjdpunkterna och lågvattenmärkena, om kampen mot drogerna och om de människor som format honom. Det är en ärlig bok av en oslipad individualist som varit i helvetet och återvänt med en helsikes massa att berätta. Med egna ord och med skoningslös blick ser countrylegenden tillbaka på sitt anmärkningsvärda liv."

Min åsikt: En riktigt bra biografi om en väldigt intressant person. Cash skriver rakt på sak utan några försköningar och man lär sig massor som man inte visste om honom och man får se sidor av USA som man inte hade någon aning om. Gillar ni Cash så tycker jag absolut att ni ska läsa den.

Köp boken som pocket för 42 kr hos Adlibris
 

7 kommentarer:

  1. Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd, vad som hänt i bloggvärlden under året osv.. Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade filmen om Cash med Joaquin Phoenix. har inte läst denna dock :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja visst är det!

    Idag ska jag nog inte göra så mycket.. Städa i mitt rum och kaaaanske ta fram fysikläxan och skriva labbraport.. :/ Du då?? :)

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år :)

    Sugen på inredning? Besök min blogg :)

    SvaraRadera
  5. Ja blir så mkt roligare då när alla hjälps åt..ja lite kafe o tårta med de närmsta får det allt bli=)

    SvaraRadera
  6. hej =)
    sorry för sent svar, har vart lite off från bloggen dem här närmaste dagarna, but now im back hehe.

    tack hihi. jag är riktigt nöjd med mina naglar =) ja, nyårsfirande blev väl sådär.. är inte helt frisk än =( så himla surt! hoppas att du hade det bättre =)
    jag önskar dig en god fortsättning!
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails