måndag 22 november 2010

Recension av slippies från CoolStuff



Fick ett erbjudande om att välja ut en julklapp från CoolStuff till mig själv, testa och sedan behålla den och självklart så nappade jag på det. Eftersom vi bor i världens kallaste lägenhet så bestämde jag mig för ett par Slippies.

Slippies är ett par värmetofflor från Tyskland som värms i micron i 90 sek (maxeffekt 800 W) och som sedan ska hålla värmen i ca. 2 timmar. Tofflorna är fyllda med linfrö och några droppar lavendelolja. Utsidan är gjord av mjuk fleece. Slippiesen finns i två storlekar, antingen 36,5 - 40,5 eller 41 - 45 och i färgerna rött, beiget, grönt och mörkblått och jag valde ett par i beiget.

Vad tycker då jag om dessa? På det stora hela så är jag väldigt nöjd med dessa tofflor. De är mjuka och gosiga, blir perfekt temperatur och håller värmen länge. Däremot kan jag tycka att det är ett litet minus att det inte går att tvätta dem samt att lavendeldoften stannar kvar i micron, på händerna och på fötterna. Det behöver man iofs inte se som något negativt då det luktar väldigt gott.

299 kr går dessa härliga värmetofflor lös på om du vill ha ett par egna. Självklart hittar ni även massor av andra roliga julklappar hos CoolStuff, så surfa in och hitta just er favorit!=)

Ett stort tack till CoolStuff för att jag fick chansen att vara julklapps-testare.

15 kommentarer:

  1. jopps ska bli gott att va ledig lite :) jobbat som en dåre de senaste veckorna :) händer hos dig idag då?

    SvaraRadera
  2. tack vännen ;D
    ett par sådana har jag också :D fast röda.. helt underbara :D

    SvaraRadera
  3. Kul idé och de ser sjukt mysiga ut!

    SvaraRadera
  4. okej :) nje har inte så mycket planerat förutom att tvätta lite :)

    SvaraRadera
  5. sv; den är fortfarande kvar men jag tänkte vila när jag kommer hem :)

    SvaraRadera
  6. haha okej :) ja ja måste säga att de underlättar livet lite me en egen maskin :)

    SvaraRadera
  7. jo det har jag verkligen haft :) men får se hur mycket bloggane det blir nu :) kram

    SvaraRadera
  8. ja fy tusan vad sur jag blev på blogg.se igår :P haha och jo det gick väl sådär med datorn, touchpaden är konstig.... men haft en bra måndag hittills? :D

    SvaraRadera
  9. Ja det är riktigt störigt. Tur några iaf bloggar på andra ställen så man kan svara på någon :)

    hade ett par liknande såna, det var jätte skönt, det ända var att jag fick sådan rejäl fotsvett av dem, så jag fick sluta, för det gick inte :)

    SvaraRadera
  10. åh sånna toffler har jag också spanat in på ;) Men vi har ingen micro.

    jodå, våran helg var väl bra. Var ju på lanseringsfesten och det sluta med efterfest med massa champange på ett hotellsvit. Mådde som man förtjäna dagen efter när jag var på mässan ;) Bakfyllan släppte lagom på söndagkväll. Är nog för gammal för att festa så länge om nätterna haha.

    SvaraRadera
  11. sv: superkul att du är med i dagens blogg :D

    SvaraRadera
  12. What a great idea! I have something like this, only as a heat warmer - it's like a plush toy filled with the flax seed, which you can remove and place in the microwave. Similar to a hot water bottle, it will keep you warm. The idea for slippers is fun, but I think it would be better if you can remove the seeds so you can wash the slippers seperately.

    SvaraRadera
  13. Sv: Ja det är himla tråkigt :( Man känner sig inte direkt sugen på att lägga upp nya tävlingar då.

    Tofflorna verkar jättemysiga!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails