måndag 1 november 2010

Recension: Den dag min dotter blev galen - Michael Greenberg

Sommaren 1996 när Michael Greenbergs dotter Sally var 15 år blev hon från en dag till en annan manisk. Plötsligt var hans dotter som en främling för honom. I den här boken får man läsa hans syn på det som hände hans dotter och hur det påverkat honom och andra omkring dem. Boken handlar inte så mycket om själva sjukdomen utan sjukdomen är bara grunden för berättelsen och en beskrivning av hur den kan påverka någon som är närstående till en person som drabbas av en psykisksjukdom. Hur olika personer reagerar i en sådan situation är självklart olika från person till person. Jag tyckte att det var en riktigt bra bok och rekommenderar den starkt till er som gillar att läsa om andras livsöden.

Den dagen min dotter blev galen - en pappas berättelse hittar ni här och den kostar 42 kr som pocket.


15 kommentarer:

  1. sv: jättekul att du är med i dagens blogg :))

    SvaraRadera
  2. jag älskar att läsa såna böcker. Det är det enda jag läser om jag läser. Men har otroligt svårt o läsa, svårt o koncentrera mig .

    SvaraRadera
  3. sv; jaa vi hade jätte kul :)

    SvaraRadera
  4. Ja är inte klar ännu, men snart så :)

    ja vem vet, åker dock sällan tåg till hbg!

    SvaraRadera
  5. Sounds like an intense but interesting book! I'll have to put that on my list of things to read!

    SvaraRadera
  6. tack så mycket :D *glad*
    ja salladen var sjukt god, älskar fetaost :D Fetaost är sjukt gott o ha på nybakt bröd med lite smör oxå :D

    Okej, skönt att du kan läsa :)
    mitt går i perioder, ibland kan jag läsa/rita vad det nu handlar om, ibland verkligen inte :P

    SvaraRadera
  7. Tycker jag absolut du skall göra :)

    SvaraRadera
  8. Jag kollade senast idag på böcker. Men jag läster aldrig och har inte en aning om vad jag ska köpa för bok... kanske denna! :)

    SvaraRadera
  9. Den där boken har jag kikat på flera gånger.

    Sv. Ja, rävar är fina. Nästan synd att man inte får ha dem som husdjur =)

    SvaraRadera
  10. Den där tror jag att jag har läst om, den verkar jättebra!
    Manier är intressanta.

    Det blev en triss, men ingen vinst :(

    SvaraRadera
  11. Jaa visst är de :D
    hur e de med dig da

    SvaraRadera
  12. Låter som en väldigt intressant bok!
    Ha en bra dag!
    / Kramar Ida-www.lippstick.se

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails