måndag 29 november 2010

Cherry on Top Award

Fick den här fina och roliga awarden av Johanna, ett stort tack för det!=)

Regler:
 1. Tacka den du har mottagit priset ifrån
2. Kopiera awarden till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter
och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.


Ok, det här var riktigt krångligt då jag har så många favoriter. Svårt att bara välja tre. Men here it goes.. utan inbördes ordning:

1. Moa Martinson
Kvinnor och äppelträd är en otroligt bra bok om kvinnlig vänskap och hur de var att leva som fattig kvinna på den tiden. Har ni inte läst något av Moa så gör det!
2. Hjalmar Söderberg
Den allvarsamma leken. Han är verkligen en underbar berättare och det här är min favorit (men Doktor Glas måste läsas den med!).
3.Lauren Weisberger
Vi avslutar väl med en chiclit, Djävulen bär Prada. Underhållande bok om arbetet på ett stort modemagasin.

Jag skickar Awarden vidare till:

9 kommentarer:

  1. Kul och läsa din award :)

    nej det var första gången jag varit med om det. Lite spännande faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Undra om man kommer vara med om det fler gånger.

    SvaraRadera
  3. Lite bättre är han men inte så mycket. En riktigt jäkla nackspärr han fick. Ont som sjutton har han. Tycker synd om han och för honom blir det inge hockey men jag går.

    SvaraRadera
  4. Ja det är trist för det är liksom våran grej men ska nog ha kul ändå. Ska heja åt honom med.

    SvaraRadera
  5. Tack gumman :)

    ja det är inte kul alls.. uscha gumman krya på dig själv <3 kram

    SvaraRadera
  6. Tack, vad kul! :)
    Bilder på granen finns nu, men vi har köpt en matta och en stjärna idag så jag får väl ta nya kort snart :)
    Japp, rätt bra måndag faktiskt! Har du haft det bra?

    SvaraRadera
  7. Tack! Nu är awarden uppe, förlåt att det tagit sån tid :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails