tisdag 17 augusti 2010

Wiens parlamentsbyggnad och diverse andra bilder

 En rolig stor, handmålad skylt ovanför en butikslokal
 Votivkirche på lite håll
 Parlamentsbyggnaden med Pallas Athena fontänen framför
Pallas Athena
 Flaggan utanför Parlamentet

Bjuder på lite mer bilder från Wien, bl.a. parlamentsbyggnaden med den mäktiga Pallas Athena fontänen utanför.

Igår var jag och hämtade ut två par skor hos skomakaren. Hade klackat om ett par och bytt ut ett trasigt blixtlås på det andra paret. Det kostade bara 120 kr totalt villket var mycket billigare än jag hoppats på så det var en trevlig överraskning.

Har även hört mig för lite om handledare till exjobbet i höst så jag kan komma igång med det snart och bli registrerad så man får något studiemedel.

Nej, dags för lunch men återkommer väl med någon fler uppdatering senare idag.

8 kommentarer:

  1. SV: ja man vet aldrig..
    Jag vill helst att någon annan testar innan jag själv köper :P

    SvaraRadera
  2. Så vackra miljöer!
    Ha en fin tisdag!
    /Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Jag har precis varit i Wien jag också :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan. Jo det é bara bra här med =) OkejSkönt att vara ledig ett tag till =) Just nu é jag sjukskriven har precis opererat foten men annars jobbar jag på som vanligt =) Vad har du hittat på idag? Kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul att se fler bilder =)

    Sv. Dean Koontz skriver väldigt blandat. Vissa böcker är hur bra som helst, vakande ögon och väktare är en av mina absoluta favoritböcker.
    Men den jag läste nu sist fastnade jag inte för. Ibland är böckerna ganska segstartade.Men Koontz är inte lika seg som Stephen King kan vara =)

    SvaraRadera
  6. höhö snygg skylt där uppe :P

    sv: jag håller bara tummarna att det ska gå över.

    SvaraRadera
  7. härliga bilder... :)

    nej verkligen inte, det dröjjer nog innan jag ger mig in på måla tånaglarna igen

    ja det är första gången med p-stav =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails