söndag 22 augusti 2010

Nachtmarkt

Blev mycket promenerande i Wien så här piggar jag upp mig med lite jordgubbar och blåbär

Tog en öl innan vi besökte Nachtmarkt

Den långa passagen med restauranger och matmarknad oå Nachtmarkt

Loppisen på Nachtmarkt


Om ni besöker Wien någon gång kan jag helt klart rekommendera ett besök på Nachtmarkt som är en gata som helt består av restauranger och matmarknad och på lördag eller söndag, minns inte villket, så är det även en gigantisk loppmarknad där som är riktigt rolig. Vissa av försäljarna har lagt upp sina saker superfint och tar till och med kort medans andra bara hällt ut det som de har till försäljning i en hög på parkeringsplatsen. Här kan du verkligen hitta allt! Även en hel del mer turistanpassade marknadsstånd som säljer fake Ed Hardy kläder m.m.

Nu ska jag gå och se hur det går för min man att rengöra avloppet.

9 kommentarer:

  1. Åh vad trevligt det verkar! Jag vill verkligen åka till Wien nu!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du haft en fin helg :)

    Denna veckan som kommer ska jag verkligen bara njuta av;)
    Hur gick det med avloppet?

    SvaraRadera
  3. FRÅGESTUND på min blogg nu, fråga precis vad du vill :) skulle betyda mycket om du skrev en fråga :)

    Direktlänk till inlägget: http://earthangel.blogg.se/2010/august/fragestund.html#comment

    Om du inte tar emot reklam ursäktar jag mig och då kan du ta bort kommentaren!

    SvaraRadera
  4. what are you eating there?
    kisses&take.care

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails