onsdag 11 augusti 2010

Glassdrinkar på italiensk gelateria och ostbricka på Meierei

 Jag njuter av en giftigt blå glassdrink med massor av vodka i
 Vi delade på en ostbricka med sex sorters österrikisk ost på Meieriei i Stadsparken i Wien
Jag sitter på Meieries uteservering och spanar

Ett tips om ni åker till Wien någon gång är att besöka mysiga och speciella Meierei i Stadsparken. Där kan du få dig ett glas med rismjölk/kokosmjölk o.s.v., mjölkdrinkar eller ostbrickor. Självklart kan du även få dig ett glad vin/öl till ostbrickan om du hellre vill det, vi tog själva en öl när vi var där. Jättetrevligt och fint ställe. Toaletterna på stället är värda ett besök det med, man känner sig som man hamnat i någon mysko spegelvärld/lustiga huset där ett tag. Man kommer nämligen in i ett runt rum med massor av dörrar, varav de flesta är fejk dörrar men en av dörrarna leder till toaletterna.

Inne på damtoan är det dessutom speglar på tre av fyra väggar och, upptäckte jag sedan, både en dam och en barn toalettstol. Råkade nämligen sätta mig på barntoaletten (som var extremt låg) då den låg precis innan för dörren och jag först trodde att damtoan var en spegel bild av den toa jag slog mig ner på då det var speglar på alla andra väggar... insåg sedan att så inte var fallet eftersom ingen satt på toaletten "i spegeln". Ja så kan det gå när man dricker för mycket öl i solen.;-)

9 kommentarer:

  1. oj oj smaskigt värre, tack för lyck-önskningen den behövdes, aldrig mer säger jag bara haha

    SvaraRadera
  2. Ja det är en härligt butik! Men de har återförsäljre lite varstans i sverige gå in på deras hemsida där står de nog, jag vet att village på kunsgatan nära stockhome har några av deras produkter :)

    Coola drinkar och spegeltoan verkar ju hel häftig :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja verkligen. 30-tals-aktig stil :)

    SvaraRadera
  4. Läcker drink och ostbrickan såg god ut! =)

    SvaraRadera
  5. Wow, it sounds like an amazing place! Your drink looks pretty tasty too :)

    SvaraRadera
  6. Den ser hifsat giftigt ut :)

    glada hälsningar Jeanette från
    www.babydjungeln.se

    SvaraRadera
  7. Ser rikkkkktigt najs ut! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails