lördag 17 juli 2010

Aperol Spritzer

Blev pizza hemma och sedan blev det en ny sommarfavorit som vi upptäckte i Wien, nämligen Aperol Spritzer. Riktigt fräscht och gott.

Vill du testa blanda en egen? Ta då ett vinglas och lägg i lite is och en skiva apelsin, häll i en del Aperol och två delar vitt vin och fyll upp med soda (det ska inte vara så mycket soda och det blir nästan godare med lite mer än två delar vin till en del Aperol men testa er fram).

Perfekt sommardrink/välkomstdrink! Denna dracks överallt i Wien.

16 kommentarer:

  1. rösta gärna på mej,
    grupp 3 nr 35.
    http://snoocxz.blogg.se/2010/july/utkast-juli-15-2010.html
    tack på förhand och en stor kram till dej :')

    SvaraRadera
  2. Det där lät ju inte helt fel alltså! :D

    SV: Hehe, kanske det, men det är intressant :D

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig fastnat för drinkar. Föredrar öl :)

    Sv: Jo, färgen kan klart också styra :)

    SvaraRadera
  4. Det lät gott :)

    Ja, tofflor måste man ha :) ja pigvinen var så söt så jag var tvungen och köpa den

    SvaraRadera
  5. Åh, vad gott det lät!

    Ja, det var verkligen hur härligt som helst ^_^
    Nämen tack, tack så jättemycket :D

    SvaraRadera
  6. Intresserad av att bli veckans blogg?
    kommentera isånnafall att du är med i detta inlägget
    http://idaalundbeerg.blogg.se/2010/july/veckans-blogg.html
    kram =)

    SvaraRadera
  7. Ah aldrig testat den där faktiskt, finns den ens på systemet här?
    Mulet o det har regnat idag, perfekt väder för badminton;)

    SvaraRadera
  8. Ohh det lät riktigt sommar mummsigt =)

    SvaraRadera
  9. åt också pizza idag :)

    sv: bredäng :)

    /neafoshoo

    SvaraRadera
  10. Smakar det vin?:P

    svar: förlåt för sent svar. det var en riktigt bra kväll:)

    /E

    SvaraRadera
  11. Hmmmm.... kanske man skulle testa :)
    Ha en riktigt bra lördagkväll!

    SvaraRadera
  12. Sv: Tack :)

    Här är det bra :) Lite trött.. Slutade jobbet för en timme sedan, och nu ska jag strax lägga mig för att orka med tidigt jobb imorgon :P

    SvaraRadera
  13. Tack, den där lycka till behövdes :)

    tårtan blev super! :D

    SvaraRadera
  14. Hej! Skulle du kunna göra mig en riktigt stor tjänst? Rösta på mig (nr 7) här: http://millahoman.blogg.se/2010/july/finalisterna.html

    Berättar du sedan för mig att du röstat länkar jag dig i ett inlägg när tävlingen är slut!

    Om du inte vill ha sådana här kommentarer ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

    MVH /Rora

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails