torsdag 13 maj 2010

Smart City Shopping


Igår fick jag hem en shoppingkarta över Stockholm från Pia på Smart City Shopping, tack för det! Verkligen en smart karta måste jag säga. Olika typer av butiker är utmärkta med olika färgkoder och det finns även en informationsruta om villka märken som marknadsförs på de tre största varuhusen: Åhléns, NK & PUB. Trots att jag bor här i Stockholm så är det svårt att ha koll på alla butiker och villka märken som olika butiker saluför så den här kartan är verkligen bra att ha. Kan verkligen rekommendera den till alla er som kommer till Stockholm på semester (och även till er som precis som jag faktiskt bor här).

Affärerna som är med på kartan är allt ifrån kedjor som H&M, till små pärlor som Pure. En förutsättning för att en butik ska finnas med på kartan är att de har något speciellt att erbjuda, t ex låga priser, bra utbud, härlig shoppingupplevelse mm. Den innehåller ingen som helst reklam och uppdateras kontinuerligt, den kostar 39:- inkl moms och säljs bl a via Smart City shoppings hemsida.

Så här skrev Damernas Värld om kartan:

”Nu finns den, en shoppingkarta över Stockholm med drygt 800 av stadens bästa butiker utmärkta. Ett perfekt instrument som hjälper alla köpsugna att hitta sina favoritbutiker.”

Känner mig sugen på att ge mig ut och upptäcka en massa nya favoritbutiker redan nu.;-) Får nog vänta lite, inte mycket som är öppet nu.

16 kommentarer:

  1. skulle behöva en sån karta :p
    /neafoshoo

    SvaraRadera
  2. nej men vad fiffigt :)

    sv. nja, det är inom samma område i Borås, bara lite närmre stan så 1 km kanske?

    SvaraRadera
  3. Ja, det är badskum i de små och tvål i de stora :)

    ja det finns massor man kan önska sig men som kanske är dyrt :)

    SvaraRadera
  4. Det var en smart karta. Kanske ska skaffa en sådan i sommar när jag åker upp till en vän. Hon jobbar på dagarna så då ska jag fördriva tiden själv.

    SvaraRadera
  5. Vilken smart!
    Den kartan skulle jag skaffa mig om jag hade vägarna förbi stockholm =)

    SvaraRadera
  6. nu trilla .com bort från din länk igen :/

    ja det var riktigt gott, hade gärna haft sällskap :)

    SvaraRadera
  7. får skaffa en sån karta till sommaren :p
    /neafoshoo

    SvaraRadera
  8. nä jag gillar inte strass överhuvudtaget, lite drygt att man inte kollar riktigt på bilden innan man köper nåt :p

    SvaraRadera
  9. sv: ja, det är skönt! nästa gång blir det längre :)

    SvaraRadera
  10. Hallå blomman :) Gör du för spännande? Här rensas det videos på datorn (kul!) och planerar bloggträff :)

    SvaraRadera
  11. helt perfekt bra ju! hoppas du har en bra helg!

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Nej jag jobbade igår men det var ok inga barn på dagiset så jobbade utan de de var skönt att få annat gjort :)

    Idag och igår har jag haft kalas :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Blondinbella har skrivit en bok som kommer ut senare i sommar :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails