måndag 18 januari 2010

Intro

Nu ska jag snart iväg på två introduktionsföreläsningar så det blir bara en kort update nu. I helgen var det fullt upp med tvätt och städning i lördags då sådana saker blivit lite lidande här ett tag pga. dopet förra helgen och fullt upp för mig med tentaplugg/tentor och fullt upp på jobbet för min man.

Igår kom min svägerska, hennes man och deras bebis förbi på namnsdagsfika för min man. Vi bjöd på cheesecake med hjortron och vit choklad och den blev väldigt populär. Nästan hela cheesecaken för 8-10 personer gick åt fast vi bara vara fyra stycken. Egentligen skulle de ha kommit kl. 13.00 men de blev två timmar sena eftersom deras bebis var tvungen att äta och sedan gick det en bit av streckan eftersom bebisen inte sover på tunnelbanan.

Nästa helg ska vi till min svåger och hans fru och ta med oss fika för namnsdagsfirande av min man i kombination med information om barnvaktsjour. Vi har nämligen lovat att vara redo att rycka in för att passa deras lilla dotter när de måste till BB för syskon nummer 1.

Ja det blev ett trist inlägg utan bilder men jag ska försöka uppdatera med något roligare när jag kommer hem. Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Hejsan. Hur e det med dig idag? Vad e det för intrföreläsningar du ska på?? Hoppas att du får en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Min städning har också blivit lidande... får ta och fixa det idag.

    Vad mysigt med bebisar :)

    sv. Ja, Facon kallas den, nåt med finacial acounting and... kommer inte exakt ihåg vad men den är på 15p och börjar imorn så jag är väldigt nervös... Jaha det finns på fler linjer... har du kommit förbi din mur?

    Tack detsamma!

    SvaraRadera
  3. åh, gott med cheesecake :)
    /neafoshoo

    SvaraRadera
  4. Hej tjejen! tack min helg har bestått av jobb, så jag kan inte påstå att den har vart direkt rolig o fin eftersom jag är sjukt sliten.. Men, jag får ju skylla mig själv som aldrig kan säga nej, som sagt.. Hoppas att du har haft en super helg iallfall! :D o en bra start på denna vecka, så klart! Kram kram

    SvaraRadera
  5. tack så mkt, helgen har avrit kanon, har många bilder utlagda i bloggen faktiskt! :-)

    Trevligt med namnsdagsfika, sånt får vi aldrig till här hemma, eftersom ingen av oss har namnsdag någonsin :-P (Emma-Lou, Simo, Zacharias, Joshua)... Förvisso uppdateras den svenska almanackan då och då (inte kollat på ett tag), men som mitt namn finns det bara två personer i hela Sverige som heter så...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails