fredag 8 januari 2010

Elsas mode - recension




Elsas mode är Sofi Fahrmans debut och den första boken i en trilogi om Stockholms modevärld. Boken handlar om Elsa Gustavsson från Borås som spenderat de senaste månaderna i New York och när hon kommer hem vet hon inte vad hon ska ta sig för. Elsa flyttar till Stockholm och börjar jobba på ett café och en kväll kommer hon på en idé; hon ska starta en modeblogg!

I boken får man följa Elsas liv som modebloggare och självklart innehåller boken som all chiclit värd sitt namn även en lite kärlekshistoria.

Boken känns som en helt okey debutroman men är kanske inte den bästa bok jag läst. Den består av en hel del namedropping av designers, märken och kända bloggare. På del hela taget är boken rätt underhållande och väldigt lättsmält. På en skala från 1-10 skulle jag nog ge den en 2:a eller 3:a men jag är ganska hård i mina betyg när det kommer till böcker. I vilket fall som helst är den helt klart ett okey tidfördriv på tunnelbanan/flyget/stranden och gillar man Sofi Fahrman så är väl boken nästan ett måste?

Köp boken här.

23 kommentarer:

  1. Ja, nu på vintern kan dte lätt bli jobbigt :)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen. Vad skoj att du vill vara med och tävla. Önskar dej lycka till. Himla mysig blogg du har.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Jag är rätt kräsen när det gäller böcker men den ser bra ut:P

    Svar: Tack så mycket:)

    /E

    SvaraRadera
  4. Name-dropping would get on my nerves too. Books should be about imparting information, not trying to impress your readers with who you know.

    SvaraRadera
  5. If i could still read in Swedish, I would totally read that! It sounds fun.

    SvaraRadera
  6. Håller med din recention! en väldigt underhållande och lättläst bok :)

    SvaraRadera
  7. Den var rätt dålig alltså, faktiskt en av de sämre, uttråkande böcker jag läst :/

    SvaraRadera
  8. *svar* tack så mycket! :)
    jamen verkligen! det har tvättats så det står härliga till kan jag säga ;) haha

    SvaraRadera
  9. Jag har också den boken, men har inte börjat läsa den än :P

    SvaraRadera
  10. its so HAWT editorial sweetie!
    love it!

    SvaraRadera
  11. Jag blev riktigt sugen på att läsa den! :)

    SvaraRadera
  12. Sounds like an interesting read, but that's the problem with most female fashion books... (and movies), sometimes it just feels like they're advertising designers and clothes. But I guess they're still entertaining. Hope you're having a lovely weekend!

    SvaraRadera
  13. Hejsan gumman. Hur har din helg varit? Funderar på att läsa den boken, Men det får bli när jag e färdig med den jag börjat på nu :P

    SvaraRadera
  14. Svar: Ok. Hon var väl rätt lugn i Paradise Hotel vad jag minns, gjorde inte bort sig som många i årets säsong. ;-P

    SvaraRadera
  15. Nu har jag börjat att blogga igen! de "firar" jag med en frågestund, så passa på att fråga:) Svarar på tisdagkväll:) Må gott!

    Föressten jag vann de jag köpte lotterna för:) hehe

    SvaraRadera
  16. Svar: Tack: Jodå jag hade en bra helg:) du med?

    /E

    SvaraRadera
  17. tyckte den var helt ok och hoppas på en bok nummer 2 =)

    SvaraRadera
  18. Tack för recensionen, alltid kul att läsa =)

    Jag är intresserad av boken men jag väntar nog tills den kommer ut som pocket med att köpa den.

    SvaraRadera
  19. Nice recension :) Sofie farhman är ju alltid intressant, undra om man tycker att boken e lika intressant :).

    hur mår ni då?

    SvaraRadera
  20. Hejsan!
    Jag har precis recenserat Elsas Mode och i min recension har jag lagt denna länken så andra kan läsa om vad du tyckte om denna boken.
    Hoppas det är okej.
    Länken till inlägget är http://bokalskarinnan.blogg.se/2011/august/elsas-mode.html
    Hälsningar
    Bokälskarinnan

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails