fredag 13 november 2009

Fredagen den 13:e

Idag är det fredagen den 13:e. Enligt gammalt skrock en otursdag. Varför det är så verkar det finnas många olika teorier om. Tydligen finns det till och med ett ord för rädsla för fredagen den 13:e, Paraskavedekatriafobi. Inget jag lider av själv.=)


Enligt statistik som man kan läsa på Räddningsverkets hemsida verkar det iallafall inte vara större risk att råka ut för något på fredagen den 13:e än vad det är vilken annan dag som helst. Nog om det...

På morgonen har jag varit på universitetet och sedan har jag varit och köpte en födelesedagspresent till min svägerska som fyller år imorgon. Efter det gick jag med mina avier till posten och löste ut dem. Har inte hunnit öppna dem än men vet iofs redan vad det är i ett av dem för det brevet var nämligen redan öppet när jag hämtade ut det.

Ska slänga i mig lite sen lunch nu och sedan ska jag öppna paketen och försöka tentaplugga lite eftersom jag ska jobba måndag-onsdag nästa vecka och tentan är nästa fredag.

11 kommentarer:

  1. Hehe nej men nu är boken slut.. hjärnan trött..dock intressant läsning så man har nog överlevt =) nu är det lättare läsning som väntar imorgon när hjärnan vilat upp sig.

    SvaraRadera
  2. Hejsan, Hur e det med dig idag? Äntligen fredag! Händer det något skoj i helgen? Kram

    SvaraRadera
  3. här blev det en lyckodag i stället =)

    SvaraRadera
  4. Sv: Haha ja det måste det ha varit ;) Vad skönt att någon håller tummarna, det känns bra. Just nu behöver jag lite tur. Har haft en jäkla otur den senaste tiden, först för att jag inte får något jobb fast jag söker HELA tiden, pratar med alla jag känner, delar ut CV:n, folk tycker det är konstigt att jag inte har fått något jobb. Sen så har jag nu blivit sjuk, förra veckan var min pojkvän med i en bilolycka där bilen blev helt mosad, vilket gör att han nu inte har några pengar så vi kan inte åka utomlands som vi planerat. Resan var liksom ljuset i tunneln för mig. Så jag behöver lite flyt just nu verkligen. Så jag behöver alla tummar jag kan få =)

    SvaraRadera
  5. God eftermiddag..Man kan inte tro på allt som skrivs..Tror inte ett ända dug på otursdag..det kan man ha vilken dag som helst på året.Ha en skön fredag kväll.

    SvaraRadera
  6. Hoh, tänkte väl det.. själv tror jag inte på skrock :)

    sv: TACK gumman :D

    SvaraRadera
  7. Ha ha okej. Tyckte att de var så billigt och jag äger endast två ögonskuggor sedan innan :) Oki skoj med kalas :) Själv händer det inte så mycket mår lite kasst av sprutan jag tog igår :( Så det blir idol och pizza.Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, det är ju intressant man har ju själv valt det..men vissa bäcker skriver de så så svårt ibland tycker jag, så man blir trög i hjärnan! imorgon skall jag läsa från lydnad till ansvar, den är bara på 128sidor tror jag, så det går snabbare än idag på 405sidor haha

    SvaraRadera
  9. Hoppas att söta du får en skön kväll.kram på dig..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails