tisdag 10 november 2009

Att handla hos Asos



Eftersom jag ofta när jag skrivit att jag handlat från en webshop får frågor om storlekar, frakt, leveranstid och så vidare så tänkte jag att jag skulle skriva inlägg där jag svarar på dessa frågor. Tänkte ta och börja med Asos som jag handlade hos senast.

Som alla förmodlingen redan vet så är Asos en brittisk webshop vilket innebär att det inte tillkommer några tullkostnader när man handlar därifrån. Priserna är angivna i brittiska pund men längst upp till höger på sidan kan du ta change currency och få priserna i svenska kronor så du slipper räkna efter vad kläderna kommer att kosta. Priserna kan ändras lite från dag till dag beroende på växelkursen.

Butiken har ett brett sortiment av kläder och skor i varierande prisklasser och från diverse olika märken. De har även en skönhetsavdelning men visa av produkterna där skickas bara inom UK.

Du kan välja mellan standard delivery som tar ca. 6 dagar och express som tar ca. 3 dagar. För express får du betala ungefär det dubbla (120 kr) jämfört med standard (60 kr). Standard fraktkostnaden är med andra ord inte speciellt mycket dyrare än från många svenska webbutiker. Betalning via kort.

Storlekarna är (ofta) angivna som brittiska storlekar men det finns en storleksguide precis till höger om där du väljer din storlek.

Jag har bara beställt från Asos vid ett tillfälle hittills och var mycket nöjd. Leveransen kom fram i okey tid och varorna var av bra kvalitét (svårt att säga något generellt om kvalitén dock eftersom de saluför många olika märken). Jag har inte provat returnera något så jag vet inte hur bra det fungerar men det är inte gratis retur utanför UK. Har du tappat retursedeln går det bra att skriva ut en ny från deras hemsida.

13 kommentarer:

  1. sv. Tackar, det gick bra:)

    Jag gillar asos kläder, har inte beställt därifrån ännu men funderar på att göra det snart!

    SvaraRadera
  2. är storlekarna samma? som om man t.ex har Medium i sverige, är det medium där också? :)

    SvaraRadera
  3. sv. Ja eller hur.. men vill man göra riktiga fynd så beställer man även från forever21.com, måste passa på när dollarn gått ner haha:P

    SvaraRadera
  4. va, glass på pizza? Hm, hur är det möjligt, glassen smälter ju? =S

    SvaraRadera
  5. sv. Har inte handlat där men de har många coola prylar!

    SvaraRadera
  6. Svar; Gud vikken lyx du har då..
    Själv så är jag hemma och killen jobbar så jag får gott ställa mig och diska.. Blää!
    Hehe... Men snart är det slut på det!

    Hur mår du da?
    Skolan, går det bra?
    KRAM KRAM

    SvaraRadera
  7. Okej va snällt av honom! =)

    Jag har iget jobb.. Så jag letar för fullt!
    Har skickat in ansökingar till Undersköterske utbildningen och Tandsköterske.
    Så vi får se.. Det är inte lätt att få jobb i dagens läge...

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Bra med ett sånt här inlägg, jag har alltid undrat. Är lite för rädd för att beställa från andra länder just för att man inte vet.

    SvaraRadera
  9. Hej tjejen. Allt bra med dig idag? Har du testat mineral smink någon gång?

    SvaraRadera
  10. vad bra att du skrev om sidan :)

    sv: Ja det var kul med bio, och att bli bjuden på den också :)

    Ja jättesöt :)

    Jo det är det ju, men lite onödigt att vi har två kanske...

    Ja verkligen, för man hinner ju inte lära sig nåt.

    SvaraRadera
  11. sv; vad kul :) jag har mailat dig nu! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails