onsdag 19 augusti 2009

Första heldagen i Berlin

En bro inte långt från hotellet
Brandenburger Tor
Närbild på skulpturen Quadriga i toppen av Brandenburger Tor
Klocktorn vid Haus der Kulturen der Welt
Närbild på klockornet
Det tyska riksdagshuset med en utsiktskupol i glas
Stenfigurer i närheten av riksdagen
Jag brevid samma stenfigur
Räcket till Haus der Kulturen der Welt
Jag utanför Haus der Kulturen der Welt och på väldigt gott humör
Ännu en bild på mig utanför Haus der Kulturen der Welt
På väg till Haus der Kulturen der Welt
Min man i trappan upp till Haus der Kulturen der Welt

På onsdagen så bestämde vi oss för att vi skulle gå och promenera lite i Tiergarten och sedan bege oss till Neue Nationalgalerie. På vägen stannade vill till och åt lunch på Haus der Kulturen der Welt. Åt bakad potatis med fetaoströra på en uteservering med utsikt över floden. Väldigt mysigt ända till de kom en massa störiga getingar då gick vi vidare.

Blev många bilder tagna dag två så jag delar upp det lite.=)

11 kommentarer:

  1. Okej :) Fina bilder! Oj då det låter jobbigt.

    Gick ni in i Bundestag också?

    SvaraRadera
  2. OK :) Vad fanns det i museet då?

    SvaraRadera
  3. den kommer säkert bli jättetrevlig...för klantiga jag trodde att det var torsdag idag...så jag drog ned på face helt i onödan. har inte tid förrän imorgon ;)

    typiskt mig!

    SvaraRadera
  4. jo jag funderar på att beställa den, men jag har inte bestämt mig.. grym beslutsångest! som vanligt ungefär.. ler.

    SvaraRadera
  5. Vad intressant! Gillar Botticelli målningar! :)

    Jo det blir inspark nu på fredag! Vet inte vad som kommer hända men något roligt blir det säkert! Hur var din inspark?

    SvaraRadera
  6. haha ja är man klantig så är man ;)

    vad har du pysslat med idag då?

    SvaraRadera
  7. Ja det var jätte mysigt :) händer tyvärr inte så ofta.

    SvaraRadera
  8. jaha så du har semester ännu ? :) härligt! njut utav bara den!!

    SvaraRadera
  9. svar: tack så mycket! snällt av dig :)

    SvaraRadera
  10. hon kommer inte ihåg, det var längesen hon köpte de :/

    SvaraRadera
  11. Ne, man brukar inte vinna! "/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails