tisdag 25 augusti 2009

Ännu mera Berlin dag 2

Ute och går i Berlin, på väg tillbaka till hotellet
Jag är på riktigt bra humör, kanske lite opassande eftersom jag befinner mig vid monumentet över de judar som dödades under 2:a världskriget...
Jag vid minnesmonumentet
Min man i minnesmonumentet (han syns knappt)
Brandenburger Tor efter att man påbörjat byggandet inför VM
Jag äter ost och pärongratinerad kyckling filé och potatis på Maximilians. Sjukt trött var jag...
Jag utanför Maximilians
En upplyst byggnad i närheten av hotellet.

Efter att vi besökt minnesmonumentet på vägen tillbaka till hotellet stannade vi och tog en öl på Unter den Linden och tittade på hur de förberedde för VM. Sedan gick vi ut och åt en god middag på Maximilans och efter det tog vi bara en liten promenad innan vi gick tillbaka till hotellet för att sova.

9 kommentarer:

  1. du kanske måste flytta till umeå igen, här har vi allt tydligen ;)

    SvaraRadera
  2. okej.. hehe bara jag som är fotbollsnörd... :P jag har röstat på dig i veckans blogg :)

    min dga har avrit okej, varit på upprop.. 15min..känns kul när man pendlar haha..tog längre tid och åka än jag var där haha själv då?

    SvaraRadera
  3. ja men eller hur!

    tack :)!

    SvaraRadera
  4. Jo det är alltid trevligt,känns fräscht med nytt :) Tack! Hoppas jag med ;P

    SvaraRadera
  5. Sv; ja, det är verkligen exakt den sorts vantar man vill ha en kall dag ;) ja, visst var pyamasen fin! ibland önskar jag att det fanns sånna där småbarnspyamasar i min storlek ;D haha

    SvaraRadera
  6. jo visst e det kul för henne =) jag e skit glad för hennes skull =)

    aha okej ... jag svarar på kommentarer medans jag ser på Big Brother 2003 hehe ... :D

    vad sker i morgon (onsdag) då ?

    SvaraRadera
  7. Vilket stort monument, men det var ju många som miste livet också :/

    SvaraRadera
  8. it really does look like an amazing place, i would love to go

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails