fredag 12 juni 2009

Duktig hemmafru?

I går tänkte jag vara en duktig liten hemmafru och stryka en skjorta åt min man. Han hade nämligen somnat klockan 20.00 (lite konstig dygnsrytm sedan USA-resan) och inte hunnit stryka någon skjorta. Jag är ju helt ledig under sommaren och lever på honom så tyckte att jag i alla fall kunde stryka en skjorta åt honom.

Plockar fram allt jag behöver. Tittar på strykjärnet och frågar min man:
-Räcker det här med vatten eller måste jag fylla på?
min man -Det beror på hur mycket vatten du tänker använda.

Jag ser förvirrad ut, hur fasiken ska jag kunna veta hur mycket vatten jag kommer att använda? vet inte ens vad vattnet är till för...

Min man -Men mer vatten än så där kommer du nog att behöva.

Okey tänker jag, då får jag väl fylla på vatten då.

Jag vrider och vänder på strykjärnet tills min man frågar:
- Du är inte så van att hålla i ett strykjärn va'?

Hmm nej.. syns det?
-Vart fyller man på vatten någonstanns?

Min man fyller på vatten. Jag sätter i sladden och ställer in rätt gradantal. Väntar på att strykjärnet sla bli varmt. Hmm.. fanns det ingen lampa som talade om i fall strykjärnet var varmt eller inte? Letar ett bra tag tills jag äntligen hittar den och inser att strykjärnet är varmt.

Stryker skjortan som förvisso blev mindre skrynklig men med vissa "vassa kanter" här och var. Tror den sett bättre ut ostryken men min man är snäll och säger att den blev jättebra..

Så nu vet ni min stora "hemlighet" - jag är ingen vidare bra hemmafru, hushållsarbete är verkligen inte min grej. Men jag försöker faktiskt göra lite hemma i alla fall.

21 kommentarer:

  1. sv: nej det blev sol och varmt väder, och lite shopping också ;) Har lagat ett inlägg på vad jag hittade.
    Tråkigt då det regnar där ;s

    SvaraRadera
  2. sv: Ingen aning.
    Vann den på tradera för 99kr. Helt ny, antar att den som köpte den först inte kunde ha den.

    SvaraRadera
  3. jaa =) vad gör du då?

    SvaraRadera
  4. sv: okej :)
    Tacktack (:
    Vad ska du göra imorgon då?

    SvaraRadera
  5. sv: Hoppas att solen tittar fram där också snart ;)

    SvaraRadera
  6. sv: Tack hehe :)
    Nej ikväll blir mysig hemma kväll. Killen kommer hem från jobbet alldeles strax. Men imorgon ska jag dansar arselet av mig hahah Själv?

    SvaraRadera
  7. sv: hihi, jaa, en myyycket mysig kväll blev det. :D:D

    SvaraRadera
  8. Tack :) Det ska föreställa Hilary duff

    SvaraRadera
  9. Jag är kung på att stryka.. men det är världens tråkigaste hussyssla -.-

    SvaraRadera
  10. jobbigt.. vet hur det e för han =)

    tare ba lugnt =)

    SvaraRadera
  11. Jo det är fint med mig :) Själv?

    SvaraRadera
  12. Ja, jag hade det bra, tack! :) Vad har du haft för dig då? :)

    SvaraRadera
  13. sv: Min blir också lugn! =) Det enda jag har planerat in är ett biobesök imorgon med en kompis =)

    SvaraRadera
  14. Haha, vad rolig du är.

    Ja, men tack för hankytipset, det var ju pga din blogg jag såg dem! Ska genast göra en länk till dig i mitt inlägg.

    xxx

    SvaraRadera
  15. hoppas din dag också har varit bra:D

    SvaraRadera
  16. Aha, jo men det är sant. Hoppas du haft en bra dag ändå! :)

    SvaraRadera
  17. SVAR: Tack så jättemycket :D

    SvaraRadera
  18. Härligt att höra :)

    vill du följa varandra på bloglovin kanske? Alltid skoj med nya bloggar.

    SvaraRadera
  19. usch, snart är det dags för lite hushållsarbete här, och det är inte min starka sida :o

    sv:bra att du tyckte det :p

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails