torsdag 18 juni 2009

Cannelloni med spenat och ricotta fyllning

Igår lagade jag Cannelloni med spenat och ricotta fyllning till middag. Blev supergott och gick snabbt och ganska lätt att laga. Det enda som är lite klurigt att är få in fyllningen i pastarören.=)

Recept för 2 personer

6 st Cannellonirör
1 burk ricotta ost
70 gram färsk spenat
lite smör
lite riven ost
lite tomatsås

Börja med att koka Cannellonin efter instruktionerna på paketet. Under tiden så gör ni fyllningen. Smält lite smör i en panna, fräs spenatet snabbt. Blanda ricottan och spenaten och mixa.

Smöra en ugnsfast form. Fyll pastarören med spenat och ricotta röran och lägg dem i formen. Häll över lite tomatsås (går bra med vilken som helst, jag använde Keldas) och toppa med lite riven ost, gärna pecorino eller parmesan.

Grädda i ugnen på 200 grader i ca 20 min.

Tyvärr glömde jag fota mitt kulinariska mästerverk, ber om ursäkt för det.=)

20 kommentarer:

  1. sv: haha då har du aldrig träffat någon från min släkt iaf.. :) Fast dom är från Norrland! :)

    SvaraRadera
  2. Låter vansinigt gott ända fram till parmesanen..ang midsommar så blir det väl sill o potäter o jordgubbar..på hemmaplan..inget roligt väder o planera nåt i

    SvaraRadera
  3. ska lätt göras nån dag - låter supergott :D

    SvaraRadera
  4. Lät gott.. Om du ser detta har jag ju lyckats få in en kommentar till slut.. Ha en trevlig helg.. /Patrik

    SvaraRadera
  5. Haha..till slut fatta jag.. Skrev min mailadress istället för min webbadress.. Märks att man är ovan va..:) Men en gång när jag skulle kommentera bröts det innan jag ens hade börjat..trodde jag kanske tappat uppkopplingen men så var det inte.. Så du vet ifall fler får samma problem.. /Patrik

    SvaraRadera
  6. Jodå, dagen gick bättre än jag trodde =) Nu är det bara den fullspäckade helgen som ska klaras också men det går nog bra=) Hur blir din midsommar?

    SvaraRadera
  7. Ja det var verkligen super gott hihi.. Hoppas du har haft en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Vad gott! Tack för receptet har länge varit sugen på at göra cannelloni!

    xxx

    SvaraRadera
  9. sv: precis! :) de är hur bra som helst, hur mår du själv? :)

    SvaraRadera
  10. Låter gott :)

    Det blev faktiskt bikini nr 2 :)
    kan vara skoj med en lite annorlunda.

    SvaraRadera
  11. sv. Ja kan man alltid pröva:). Får se hur det blir, känner mig ganska pressad till att börja plugga så snabbt som möjligt!

    SvaraRadera
  12. Det där låter gott =)

    Sv. ja, precis. Hundar som beter sig sådär är inte stabila ock kommer säkert att göra om samma sak om den får tillfälle till det.

    SvaraRadera
  13. "Ja Make up store har mycket fint, så många härliga färger. Allt bra med dig?"
    Jo tack gumman, jag är skit glad, lekt med min brorson som en galning & spenderat tid med min annars ganska "splittrade" familj (: dom bor alla så långt ifrån varandra att d e verkligen nice när man väl ses. Jag har faktiskt varit modell för dom ;D tihi, blev tvungen att berätta tihi, det var så roligt..! Vill göra om det (:

    *delar upp svaren, blir lite förvirrande annars*

    SvaraRadera
  14. Själv ska jag jobba imorn 16:00 fram till lördag 16:00 inklusive sovande natt och så... men lördag kväll ska jag iaf se film med vänner =)

    SvaraRadera
  15. "Haha, nej faktiskt inte. Ingen sponsring från fluffbabes, men sakerna jag vann kommer därifrån så jag länkade om någon är intresserad av att köpa produkterna.=)"
    -aha aiight, men det e nice ju! alltid kul att vinna prylar *melikee* :D

    ***

    "Några speciella reor du tänkte på?=) Var och kikade lite på H&M och MQ." Naah, jag ser reor överallt, den inre shoppingholicen har vaknat..! ;D hahah bästa...

    ***

    "Alltid trevligt att få mycket för pengarna, tycker din blogg är fin. Du verkar så himla glad också.=) Uppmuntrande."
    - aaw you 2 cute, gracias porfavor *pussah*. Well man försöker väl vara glad, fast tankar & känslor fårr utlopp i mina texter :)... Men va kul att du tycker det! blir generad ;$

    SvaraRadera
  16. Blev kludd med andra kommentaren förra gången men ser den kom in iaf.. Blir ju mycke lättare när man gör rätt också..:) hade /Patrik

    SvaraRadera
  17. Sant..:) Var det citatet du frågade om tidigare? /Patrik

    SvaraRadera
  18. Svar: Tack :D ska bli kul att få hem sakerna ;P de stod att de skulle komma nästa vecka, om jag har tur :D

    Jaha :D dom verkade mysiga, den kostar bara 50 kr nu!

    SvaraRadera
  19. det var jätte mysigt med filmmys! :]

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails