onsdag 24 juni 2009

Bloggerskor för Stadsmissionen


Ett antal bloggerskor har fått i uppdrag att designa ett plagg för Stockholms Stadsmissions egna märke Remake (secondhand plagg som omdesignats). I skyltfönstret till butiken på Skånegatan 75 finns dessa godbitar att spana in. Bra idé tycker jag.=)

Om du är musikintresserad tycker jag även att du ska ta och titta närmare på Stadsmissionens Bootleg-kampanj som går ut på att en mängd olika artister inom flera olika musikstilar donerar tidigare outgivet material till Stadsmissionen som sedan kan laddas ner genom en donation på 25 kr. Artister som medverkar är bl.a. Björn Gelotte från In Flames, Sebastian Ingrosso, Adam Tensta, Miss Li och Entombed. Låter väl bra eller vad säger ni?

SMS:a BOOTLEG till 72900 så får du en länk till en wapsida där du kan ladda ner den eller de låtar du gillar.

30 kommentarer:

  1. Haha, jag har varit ute i trädgården med en bok, är solbränd nu :D Vilken bok läser du då? :)

    SvaraRadera
  2. Ja, de är verkligen härliga:D

    SvaraRadera
  3. sv; ja jag älskade dom :D

    SvaraRadera
  4. var hemma idag lite ont i halsen men ska jobba imorgon:)
    Mysigt med fin väder nu!!
    Nu har vi käkat mat snart jordgubbar!

    SvaraRadera
  5. Heey! Kolla din mail ;)

    SvaraRadera
  6. Jo då, det hade jag! :D

    Enda grejen var det där med gymmet men men :P

    Sjd?

    SvaraRadera
  7. Jo, det är jättedumt! Men det är ju verkligen så också! När jag var borta och jobbade mitt 24-timmars pass kunde jag ju tinte blogga det dygnet och bara för det tappade jag hälften av mina läsare och har inte fått tillbaka samma summa riktigt ännu efter 5 dagar! =P Helt sjukt sånt ju, klart man blir stressad då! =P

    SvaraRadera
  8. Smart idé.. Jag tycker det görs för lite för Sveriges fattiga, uteliggare m.m alla ska ha ett fadderbarn långt borta i Afrika, men man blundar för misären bakom knuten.

    SvaraRadera
  9. åh va roligt :D tack för tipset :D

    SvaraRadera
  10. jo jag vet nelly har sjukt mkt snyggt!
    har fått mina fina kläder färifrån idag =) ska strax slänga upp några bilder på dem :D

    SvaraRadera
  11. sv: heeej du. :D haha. =)

    SvaraRadera
  12. Rösta på mig på veckans blogg:)! De skulle göra mig glad:)!

    SvaraRadera
  13. Hej på dig. Förlåt att jag krånglar men jag har tagit bort tävlingen, verkade inte vara många som var intresserade och så har jag inte pengar till frakten sen.. :$ sorry.. hoppas du inte blir alltför less :/ Kram

    SvaraRadera
  14. det låter, får kolla närmare på det.

    SvaraRadera
  15. *sv:* japps, det var det :) har du prövat?

    SvaraRadera
  16. sv:Ja,vädret får verkligen vara på min sida i morgon. För nu är det MIN dag :D hi hi

    Hoppas du får en bra dag i morgon!

    SvaraRadera
  17. sv: joo gör det :)
    aa det blev det, men jag ska ladda upp några bilder men det får bli imorgon för nu så ska jag börja fara och sova ;)

    SvaraRadera
  18. Okej, jag har skickat headern nu ;) hoppas du löser det! Annars kan jag fixa de åt dig.. :)

    SvaraRadera
  19. Skönt :D Vilken film då?

    SvaraRadera
  20. *SV* Aha okej! Just nu läser jag Agatha Christie's "4.50 from Paddington", och sen blir det antingen Alexander McCalls' "Filosofiska Söndagsklubben" eller Orwell's "1984". Är boken bra då? Böckerna menar jag:)

    SvaraRadera
  21. Sv; tack så hemskt mycket, imorgon blir det betydligt fler sommar bilder. Och en aning seriösare :)

    SvaraRadera
  22. Ja det är väl genomtänkta presenter.Ligger stor tanke bakom var och en. 11 st får hon sammanlagt om jag inte hittar något mer hon ska ha..

    SvaraRadera
  23. Ja! Jätteskumt det där tycker jag! För att ha en bra blogg verkar det som om man måste vara arbetslös eller ha sommarlov =P

    SvaraRadera
  24. ja, det är skönt! :)
    Händer idag?

    SvaraRadera
  25. sv: Ja, det är alltid skönt!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails